fredag 12. oktober 2012

Bilderas



 Har hatt tid til å ta mange bilder idag, og resultatet ser du her. Vi har endelig fått tak i gulvteppe i stua som vi likte godt, og det ble straks litt lunere i sofakroken
Nytt i stua ellers er en gammel skjenk, fra tidlig 1900-tall. Den ble min for den nette sum av 300 kr (!!) og er kjempefin med utskjæringene og ikke minst speilet, som er orginalt.

Jeg har kjøpt inn hortensia i snitt, som jeg har plassert rundt omkring i vaser - disse tørker slik de står istedet for å visne, så disse kan man derfor ha gleden av kjempelenge! Og finere blomst skal du lete lenge etter, spør du meg.

Pus koser seg på det superfine ullpleddet fra RørosTweed som vi fikk i bryllupsgave. Pleddet er akkurat passe landlig og er kjempegodt å tulle seg inn i på mørke høstkvelder!

Jeg har blitt så glad i Marokkoserviset fra TineK, og bruker bollene overalt i huset til både oppbevaring og pynt (i tillegg til vanlig bruk). På kjøkkenbordet står en bolle som egentlig har vært full av klementiner, men jeg spiste den siste mens jeg tok bildene. :-) I vasen står en Sedum, som egentlig er en staude, men en veldig holdbar snittblomst også.

Høsten = loppistid, og andre kupp jeg har fått tak i denne gangen er de grønne stolene som står i gangen og det mørkebrune, gamle spisestuebordet. Alt for en slikk og ingenting. Loppis er gull!

Den lekre mugga er fra franske Astier de Villatte og er også en bryllupsgave. Den er så fin at den får stå framme til pynt! (Bøkene kjøpte jeg også på loppis, en hel pose for 20 kr - og den ene boka er faktisk fra 1913!)

Må slå et slag for plastmattene fra Pappelina - vi har valgt en stripete i stua og de er helt topp. Lette å holde rene, og ligger som spikret til gulvet. Herligheten er kjøpt på No3, byens fineste interiørbutikk!
Tilslutt et bilde av mitt siste prosjekt - trappa opp til 2.etasje får nå svarte trinn! (Det kan se ut som jeg har malt veldig stygt, men det er altså maskert i alle kanter :-) ) Og alle trinnene skal selvfølgelig males, men siden trappa må brukes hele tiden så må vi male annenhvert om gangen.

Det var dagens oppdatering!
God helg!








3 kommentarer:

  1. Dear blogger
    I like your blog
    It really is very useful and great

    --------------------------------
    welcome to my blog
    http://www.homedesign9.com/
    Interior Decorating, Home Design, Room Ideas

    SvarSlett
  2. Hei! Så mange fine kupp!! Og så tøff trappa blir. :-) Takk for tips om skårede Hortensia. Det visste jeg ikke! Den runde gullputa er bestilt fra Ellos tidlig i sommer:-) Ja, jeg skal si ifra om jeg finner ut noe mer om de kommentarene.. Hm.. Klem Siri

    SvarSlett
  3. Hei der!
    Likte så godt den store grå gulvlampen din! Kjempestilig!! Kunne gjerne hatt en sånn:-)
    Legger meg som følger hos deg! Velkommen innom min blogg!!
    Klem SIri

    SvarSlett